Tag archieven: Peter Dijkstra

Drummer Peter neemt afscheid van Sela

Een bijzonder hoofdstuk loopt ten einde: na zestien jaar heeft

Peter Dijkstra. Bron Sela.nl

Peter Dijkstra besloten om afscheid te nemen van Sela.

Peter vertelt: “Na een prachtige periode bij Sela is het tijd voor een nieuwe fase, al is het vertrek met pijn in het hart. Ik kijk met ontzettend veel dankbaarheid terug op alles wat we als team hebben kunnen doen: het schrijven van liederen, de concerten, de podcast, het samen optrekken en zoveel meer. Tegelijk kijk ik uit naar nieuwe uitdagingen en naar een nieuwe manier om van betekenis te zijn. Waar en hoe precies, dat ga ik de komende tijd ontdekken.”

We zijn Peter ontzettend dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor de missie van Sela. Zijn muzikale vakmanschap, creativiteit, theologische diepgang en de vele liederen waaraan hij heeft bijgedragen, zijn van grote waarde geweest.

Peter blijft nog betrokken bij Sela tot en met de Kersttour van 2026. Daarna zullen we een nieuwe drummer verwelkomen. Ben of ken jij iemand de Peter zou willen opvolgen? Voel je vrij om te mailen naar info@sela.nl

Bron: sela.nl

Sela Podcast met Lars Gerfen

In de Sela Podcast bespreken muzikanten en schrijvers elke aflevering één Sela-lied. Je hoort niet eerder vertelde verhalen, krijgt tips en trucs voor het gebruik van de liederen in de kerk, ontmoet de makers en je krijgt een kijkje acher de schermen.

In deze aflevering van de Sela Podcast wordt het Sela-lied “Ik leef” besproken én maken we kennis met de nieuwe Sela zanger. In deze aflevering hoor je Peter Dijkstra (host, drummer + liedschrijver), Lars Gerfen (zanger en liedschrijver) en Mirjam Kerkhof (zangeres). De podcast is opgenomen in de Sint Georgiusbasiliek in Almelo.

Paaslied ‘Ik leef’ van Sela (videoclip)

Opname van het Paas-lied ‘Ik Leef’ van Sela, gezongen door Mirjam Kerkhof & Frans Korpershoek, gespeeld door Adrian Roest (piano), Tobias Plansoen (gitaar), Peter Dijkstra (drums), Anneke van Dijk (fluit) en James MacMillan (basgitaar). Extra vocalen: Christien Blok, Ivan Langerak, Ilse Pols, Patrick Labree, Erika de With & Marion de Mooij.

Tekst: Ik leef door te sterven, door Jezus’ weg te gaan.
Ik leef door met Jezus op te staan.
Hij vraagt ons hem te volgen.
Ik ga hem achterna.
Zijn weg leidt naar het leven, maar ook langs Golgotha.

Met Pasen in het vooruitzicht waren wij als Sela van plan om een nieuw paaslied te introduceren. Een lied over sterven aan jezelf en in afhankelijkheid van Jezus weer op mogen staan. Door de corona-crisis die de wereld, ons land en ons leven zo raakt, krijgt dit lied meer lading. Juist nu hopen en bidden wij dat de tekst jou helpt om met open handen te leven. Samen naar Jezus opzien en in vertrouwen zingen: IK LEEF!

Frank van Essen presenteert solo cd ‘Sanctum’ live met audiovisuele belevenis

Muziek komt tot haar recht als ze niet alleen gehoord, maar ook echt beleefd wordt. Weinig musici weten dat beter dan multi-instrumentalist Frank van Essen. Vijfentwintig jaar lang speelde hij in de Celtic / symfo groep IONA. Jarenlang speelde hij als sessiemuzikant drums en viool voor tientallen artiesten. En als producer speelde hij een belangrijke rol in de muziek van Sela en Trinity. Met zijn instrumentale solo cd ‘Sanctum’ laat Frank van Essen voor het eerst zijn geheel eigen muziek spreken. Muziek zonder woorden, maar wel met inspirerende beelden. Het album wordt op 23 juni gepresenteerd met een bijzonder concert in theater De Voorveghter in Hardenberg. ‘Zandtovenaar’ Gert van der Vijver en fotokunstenaar Bertil van Wieren werken aan de avond mee.