Een bijzonder hoofdstuk loopt ten einde: na zestien jaar heeft

Peter Dijkstra besloten om afscheid te nemen van Sela.
Peter vertelt: “Na een prachtige periode bij Sela is het tijd voor een nieuwe fase, al is het vertrek met pijn in het hart. Ik kijk met ontzettend veel dankbaarheid terug op alles wat we als team hebben kunnen doen: het schrijven van liederen, de concerten, de podcast, het samen optrekken en zoveel meer. Tegelijk kijk ik uit naar nieuwe uitdagingen en naar een nieuwe manier om van betekenis te zijn. Waar en hoe precies, dat ga ik de komende tijd ontdekken.”
We zijn Peter ontzettend dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor de missie van Sela. Zijn muzikale vakmanschap, creativiteit, theologische diepgang en de vele liederen waaraan hij heeft bijgedragen, zijn van grote waarde geweest.
Peter blijft nog betrokken bij Sela tot en met de Kersttour van 2026. Daarna zullen we een nieuwe drummer verwelkomen. Ben of ken jij iemand de Peter zou willen opvolgen? Voel je vrij om te mailen naar info@sela.nl
Bron: sela.nl
Muziek komt tot haar recht als ze niet alleen gehoord, maar ook echt beleefd wordt. Weinig musici weten dat beter dan multi-instrumentalist Frank van Essen. Vijfentwintig jaar lang speelde hij in de Celtic / symfo groep IONA. Jarenlang speelde hij als sessiemuzikant drums en viool voor tientallen artiesten. En als producer speelde hij een belangrijke rol in de muziek van Sela en Trinity. Met zijn instrumentale solo cd ‘Sanctum’ laat Frank van Essen voor het eerst zijn geheel eigen muziek spreken. Muziek zonder woorden, maar wel met inspirerende beelden. Het album wordt op 23 juni gepresenteerd met een bijzonder concert in theater De Voorveghter in Hardenberg. ‘Zandtovenaar’ Gert van der Vijver en fotokunstenaar Bertil van Wieren werken aan de avond mee.