EO BEAM, de grootste christelijke jongerencommunity van Nederland, start een fondsenwervingscampagne om ook in 2022 duizenden jongeren bij elkaar te brengen op de EO-Jongerendag. Vanwege de hoge ambities die de EO de komende jaren waar wil maken, kan de omroep de EO-Jongerendag niet langer volledig uit eigen middelen betalen. De campagne richt zich op ouders, grootouders, oud-bezoekers en bedrijven. Met hun giften kunnen jongeren van nu ook ervaren dat ze niet alleen staan in hun geloof.
Juist nu
Joram Kaat, gezicht van EO BEAM, presenteerde al vijf edities van de jongerendag. “Mijn eerste EO-Jongerendag was erg bepalend voor mijn geloof. Daarvoor leek het alsof de kerk en school twee verschillende werelden waren in mijn leven. Door met duizenden leeftijdsgenoten samen te komen en te luisteren naar toffe muziek en sprekers, kwamen die werelden voor mij samen. God komt echt dichtbij op zo’n dag”, vertelt Joram. “Als EO BEAM komen we in actie om deze ervaring ook te bieden aan de jongeren van nu, die dit juist in deze periode zo goed kunnen gebruiken. Een dag waarop je samen je geloof kan delen, in begrijpelijke taal en door muziek die je raakt”.
Alleen samen
De EO-Jongerendag bestaat sinds 1975 en is al bijna 50 jaar betekenisvol voor inmiddels meer dan een miljoen jongeren. De prijs van een ticket houdt de EO zo laag mogelijk zodat alle jongeren in Nederland de kans krijgen om de EO-Jongerendag te bezoeken. De EO investeert nog steeds een aanzienlijk bedrag in de organisatie van de EO-Jongerendag, maar heeft niet de middelen om de volledige kosten te dragen. Arjan Lock, directeur van de EO: “Als EO zijn we financieel gezien een stabiele organisatie, maar we hebben hoge ambities, waarin we afhankelijk zijn van het geld dat leden en donateurs aan de EO geven. Daarom kunnen we de EO-Jongerendag van 2022 alleen samen mogelijk maken”.
Lees meer over de campagne op eo.nl/jongerendag.