Aanstormend talent Charlotte Jordaan komt met nieuw lied.

ROTTERDAM – Op 22 april verschijnt Nu en altijd. De single, ontstaan uit het verlangen om God eindelijk met eigen ogen te zien, is het eerste lied dat zangeres Charlotte Jordaan uitbrengt van haar debuut-EP Dichterbij, die vanaf 22 mei te beluisteren en te bekijken is op Spotify en YouTube. “De vraag hoe God eruitziet is een heel herkenbare vraag voor veel christenen,” vertelt Charlotte. “Maar ook voor niet-christenen: stel dat er een God is, hoe ziet Hij er dan uit?”


Nu en altijd begint met die vraag maar bouwt, gedragen door een subtiele combinatie van vioolspel en band, op naar aanbidding in het hier en nu. Charlotte: Straks, in de hemel, waar alles goed is, zullen we God volledig kennen, zoals in 1 Korintiërs 13:12 staat.Ook al zijn we in dit leven nog niet zo ver, toch wil ik de keuze maken om mijn aandacht en aanbidding op Jezus te richten.Wat er ook gebeurt, en in welke situatie ik me nu ook bevind. Dat is genoeg, zoals de bridge van het lied zegt: Ik weet, U bent genoeg. Nu en voor altijd. Ik wil niets anders. Vol ontzag, kom ik bij U. Dit is de plaats waar U mij roept. Ik wil nergens anders zijn.

Passie voor muziek en liefde voor Jezus kwamen samen
De missie die Charlotte met haar muziek heeft, is mensen meenemen in aanbidding voor God: puur, intiem, met Gods Woord – de Bijbel – als inspiratiebron en recht uit het hart, op een persoonlijke manier. “Hoe beter mensen mij leren kennen, hoe duidelijker het zal worden dat ik vol passie ben van Jezus en aanbidding,” zegt de zangeres over haar motivatie. “Door zingen, schrijven, maar ook in mijn alledaagse gewoontes wil ik Hem vertegenwoordigen.”
 
Charlotte’s geloofsavontuur nam een vlucht toen zij op twaalfjarige leeftijd door een vriendin werd uitgenodigd om mee te gaan naar een kerk. Daar maakte zij haar keuze voor Jezus, terwijl zij niet-gelovig is opgevoed. “Vanaf dat moment groeide het verlangen om muziek te maken alleen maar meer – maar nu voor God. Ik merkte dat mijn passie voor muziek en zingen samenkwam met mijn nieuwe liefde voor Jezus en ontdekte mijn ‘sweet spot’. Aanbidding.”

‘Best wel spannend’

Charlotte:”Ik hoop dat de tekst van Nu en altijd tot het hart spreekt van luisteraars.Tot het moment dat we het gingen opnemen, vond ik het best wel spannend om het met anderen te delen omdat het voor mij een heel persoonlijk en kwetsbaar lied is.Tegelijkertijd vind ik het mooi om juist dit aanbiddingslied als eerste uit te brengen en hiermee de toon voor de rest van de EP te zetten.
De EP komt op 22 mei uit en zal te beluisteren zijn op Spotify en te bekijken op YouTube.

Over Charlotte Jordaan

Als kind ontwikkelde Charlotte haar zangtalent al vroeg. Zo zong ze vanaf 4-jarige leeftijd in diverse kinderkoren en musicals. Later ontdekte ze dat haar echte passie ligt in aanbiddingsmuziek. In 2020 bracht zij het lied Toen alles anders was uit op audio en video, speciaal geschreven voor het thema 75 jaar vrijheid tijdens 4 en 5 mei. Ook maakt ze deel uit van het Presence Choir, de diverse groep zangers en zangeressen die met Stichting Presence door heel het land trekt voor avonden van gebed en aanbidding. Verder is Charlotte zangeres bij Break Free Worship en Youth.Opwekking.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *